Thursday, August 4, 2011

Rasanubari



Melahirkan istilah benaung di bawah pikiran untuk mengukapkan keluar dari dalam diri membentangkan gerak naluri sengketa membenakkan lahirnya seungkap rasa bukanlah sekalung kurniaannya sebalik bicara rasa yang lahir dari sanubari mempunyai gerak bicara hari ini keatas perlakuan dalam apa jua pembentukannya. Baiklah untuk meyambung bicara rasa , elok untuk pengetahuan semua baru sahaja pulih dari musibah menghadapi penyakit kayap selama seminggu musibah tersebut menghuni empunya sehingga merencat perjalanan ini.


Kayap adalah istilah kebiasaan yang di alami bagi kebiasaan di kampong ,bagi yang terpelajar mereka mengunakan istilah happyzostyß(sebutan lebih kurang bunyi macam ni) ini kemungkinan adalah dari demam campak semasa kecil(kanak-kanak)dimana campak , kuman demam campak tidak keluar semuanya kuman tersebut masih menyembunyikan dirinya di dalam saraf atau nurf di badan manusia pabila sampai masa-masa tertentu baru ia keluar semuanya ,


Baiklah masalah kayap tadi bukan pokok utama dalam gerombolan ini tapi masallah lahirnya rasa pada pengunaan rasa ini boleh diperkata rasa yang mempunyai ukuran dan juga yang tak mempunyai ukuran, bagaimana rasa yang ada kayu pengukur boleh diukur dengan sentuhan kepada manusia mempunyai ribu-ribuan jenis rasa kerana ada kayu ukur pada rasa tersebut sebagaimana yang dibicara akan kehendak ini adalah bicara pada rasa yang tak boleh diukur kerana rasa ini tidak berlaku sentuhan atau rasa yang dapat disentuh dengan deria manusia.


Sebagaimana perilaku kemanusiaan pada normalnya lahirnya rasa masam ,manis dan pelbagai rasa sakit adalah dapat di ukur kerana berhubungnya rasa sentuhan dengan deria manusia,Bagaimana pula lahirnya rasa yang datang tanpa sentuhan ataupun digarap oleh deria anggota tubuh bandan manusia sebagaimana ia lahir dari dalam diri seungkapannya dari kata-kata rasa-rasanya,erm…..rasanya,rasa tadi si anu kesana….., rasagemuruh,rasa letih dan rasa-rasa yang diungkap keluar dari ketika lahirnya rasa yang datang tanpa diundang . sehubungan dengan itu beradanya rasa itu dalam diri yang menghubungi empunya dengan pilihannya lahirnya kenankan akan miliknya pada sesuatu pilihan yang dibuat. Bagaimana untuk mengesan rasa tersebut dikalangan sekelian apakah keberkesanan rasa tersebut ? mampukah petunjuk rasa tersebut boleh dijadikan kayu ukur dengan adanya soal dalam diri yang lahir dari memori masa silam atau berbagai perkara semulajadi yang mempunyai setuhan peribadi ,


Sebaliknya rasa tersebut kalau diperhalusi ia juga memberikan kesan-kesan injakkan keperlakuan kemanusiaan dalam memperolah medan ,ruang dan teras dalam penentuan pemilihan juang yang dibuat untuk meneruskan kehidupan kini,segala ukuran rasa emosi dan juga pilihan diri dirangkumi pilihan rasa zahir untuk membentuk penghasilan murni.Ukuran rasa yang keluar dari ukuran sanubari hanya dinilai oleh empunya kerana ia mengenali perkitaranyang berlaku serentak ungkapan memori yang lalu menyetak rasa kebenaran datang dari dirinya sendiri .


sebaliknya jika hanya menumpang rasa dari rasa kepunyaan yang lain zahir dari rasa tersebut berkemungkinan tidak lagi mempunyai keaslian dari empunya diri.keraguaan dalam menilai keaslian dari rasa peribadi tanpa ada sentuhan menyebab keluarnya ruang kosong dalam isiannya ,berlakunya emosi pengisian rasa mengundang pelbagai impak berbalik pada impak yang di ungkap rasa seringkali terbabas dari gerak rasa aliran murni dari impak rasa sesunguguhnya budi bicara rasa melahirkan keperibadian pada sesuatu akhlak dan lahir juga impak-impak tersebut dalam bicara dari rasa-rasa sanubari zahirnya dalam keputusan sesuatu perlulah mengimbangi perantaran logic dan rasa sebagaimana keputusan zahir
dan murni <-(alahai sedapnya nama murni ni anak sapa lar ni)
setidak kezahiran emosi dalam mengimbagi rasa yang keluar dari dalam diri bukan lah dalam bentuk samborono sahaja sekurang keputusan diimbangi zahir kemurnian hati menjelas pekitran yang berlaku………….sekian terima kasih @ginis ……jumpa lagi di kemurnian akan datang
-------------------------------------------

Powered by Podbean.com